Pdrie wordt onderdeel van de SALES Standaard

Pdrie wordt overgedragen aan Ketenstandaard en daarmee wordt de toepassing onderdeel van de SALES Standaard voor elektronische communicatie in de bouw- en installatiesector. Door het beheer van Pdrie in handen te leggen van deze onafhankelijke partij is de verwachting dat meer toeleveranciers hun prijs- en productinformatie via de toepassing zullen gaan aanbieden en dat deze op veel bredere schaal zal worden ingebouwd in software pakketten voor bouwbedrijven.

Pdrie sluit aan op de SALES standaard
De SALES-webservice voor het opvragen van product, prijs en voorraadinformatie die in 2015 is ontwikkeld, is het vertrekpunt geweest voor de ontwikkeling van Pdrie. Deze SALES-webservice is door Raab Karcher en Admicon doorontwikkeld en nu worden de resultaten hiervan beschikbaar gesteeld aan Ketenstandaard. Daardoor is de veel uitgebreidere versie van de SALES-webservice nu beschikbaar voor de markt. Deze sluit aan op de SALES Standaard voor de uitwisseling van productinformatie en logistieke berichten, offertes en facturen. De SALES Commissie gaat over het beheer van de SALES Standaard. In deze commissie zijn alle partijen uit de bouw- en installatiesector vertegenwoordigd. Zij zullen dan ook het beheer van Pdrie op zich gaan nemen.

Wat is de SALES Standaard?
De SALES Standaard wordt op brede schaal gebruikt door bouw- en onderhoudsbedrijven, groothandels en fabrikanten in de bouw- en installatiesector en woningcorporaties. De 75 toonaangevende softwareleveranciers in de sector ondersteunen de standaard. De SALES Standaard is eigendom van de stichting Ketenstandaard Bouw en Installatie. Ketenstandaard beheert ook de standaards voor artikelclassificatie en -identificatie en barcodering voor de bouw- en installatiesector, te weten ETIM en GS1.

Voor meer informatie kunt u terecht op: www.ketenstandaard.nl

v.l.n.r. Bram Theunisse (Admicom), Rien Wabeke (Ketenstandaard Bouw en Installatie) & Ron Kessels (Saint-Gobain)

0
No tags